Nie jest lekko, nie ma co się oszukiwać. Zewsząd dochodzą nas przygnębiające informacje, życie nasze zostało zawieszone, zamrożone lub wprowadzone w stan pewnego rodzaju śpiączki. Zatrzymani w biegu nie bardzo wiemy jak sobie teraz zorganizować tę całkiem inną, obcą i nieznaną rzeczywistość. Oto kilka pomysłów na to, co zrobić by jakoś się odnaleźć w tej  całkiem nowej rzeczywistości i maksymalnie zatroszczyć się o zdrowie.

PRZYKAZANIA DLA ZDROWOTNOŚCI CIAŁA
  • radykalnie ograniczyć kontakt z innymi ludźmi – unikać środków komunikacji publicznej i innych skupisk
  • robić większe zakupy, ale znacznie rzadziej i w pojedynkę (a nie w gronie całej rodziny!)
  • zachować bezpieczną odległość od innych ludzi- zwłaszcza tych, którzy kaszlą, kichają i mają gorączkę
  • jeśli jest taka możliwość- zostać w domu i pracować zdalnie
  • unikać dotykania oczu, ust i nosa
  • często i dokładnie myć ręce używając mydła
  • wychodząc na zakupy zakładać rękawiczki jednorazowe jeśli takie mamy  i maseczkę (tu opinie są podzielone!)
  • nie wybierać się do lekarza jeśli naprawdę nie ma takiej konieczności (w niektórych przychodniach można skorzystać z porady telefonicznej)
  • jak najczęściej czyścić telefon (można to zrobić nawet środkiem do mycia szyb)
  • powstrzymać się od odwiedzin zwłaszcza u osób starszych (zakupy zostawiać pod drzwiami)
  • zrezygnować z hucznego życia towarzyskiego – zamknąć na jakiś czas”otwarty dom”
  • zacząć płacić kartą (najbliżej zbliżeniowo) nie gotówką

 

PRZYKAZANIA  DLA ZDROWOTNOŚCI UMYSŁU
  • spróbować, mimo wszystko,  znaleźć jakieś pozytywy w tej niezwykle trudnej sytuacji
  • ograniczyć do niezbędnego minimum porcje codziennych wiadomości – panika nikomu nie służy (śledzić tylko wiarygodne źródła wiadomości np. Główny Inspektorat Sanitarny)
  • odświeżyć kontakty (telefonicznie!) z osobami które są nam bliskie, ale zawsze brakowało czasu na kontakt z nimi
  • poświęcić więcej czasu domownikom – zagrać w planszówki z dziećmi, wspólnie obejrzeć jakiś film, upiec ciasto
  •  skorzystać z możliwości (jeśli taka jest) pracy zdalnej
  • pójść na długi spacer do lasu lub parku, który nie jest oblegany (jeśli jesteś osobą starszą – lepiej zostać w domu!)
  • pomagać innym nie narażając siebie (wyprowadzić psa starszej osobie, zrobić jej zakupy…)
  • poczytać, pomedytować, potańczyć, poćwiczyć, pooglądać, zrelaksować się w ulubiony sposób
  • zrobić coś, na co zawsze brakowało ci czasu

Uważajcie na siebie i dbajcie o innych! Dużo zdrowia!♥

Stan wyjątkowy 2020 czyli między paniką a zdrowym rozsądkiem!

Pejzaż z koronawirusem w tle czyli świat stanął na głowie!

Photo by Daniel Tafjord on Unsplash

Podziel się tekstem z innymi:
  • 51
  •  
  •  
  •  
  •  
    51
    Udostępnienia

Spodobał Ci się tekst? Zostaw komentarz.